Tänään ei keuhkot kestä kahvakuulia – vieläkään, ärrinmurrin! Joten meinaan käydä vain sauvoittelemassa… Ja sekin pitää ottaa ilman hiitin yritystäkään.
Treenit alkavat vasta uuden vuoden jälkeen. Uuden vuoden liikunnat tulevat olemaan kävelyä Hampurissa.

Nyt ei siis voi kuin suunnitella ensi vuoden tavoitteita:

1) Qigong: pikkuhiljaa opettelen koko 24-osaisen treenin. En ole pitänyt kiirettä, koska en näe kiirehtimisessä mitään mieltä.

2) Kahvakuulat: tavoitteenani on treenata monipuolisesti ja kehittyä 16-kiloisten kanssa. Kisatavoitteita mulla ei ole, jotenkin en pysty itseäni motivoimaan, että olisi jotenkin hienoa tehdä x kertaa yksi ja sama liike. Vaikka ymmärränkin oikein hyvin, että se on yksi tapa mitata kehitystä. Jotenkin se vain ei tunnu mulle omalta tavalta…

3) Pimpstenin Posse: juoksutreenit ovat olleet hunningolla, ne pitää aloittaa taas, kun keuhkot paranevat. Yhden sentin lumikerros ei juoksua haittaa. Pyöräily riippuu vähän teiden jäisyydestä. Ksantippa on luvannut opettaa minut kroolaamaan tammikuun lopulla, kun tulen Suomeen. Vähän alkutekijöistä tässä ponnistetaan liikkeelle, mutta onneksi on vielä puoli vuotta aikaa.

4) Coretreeni: ja tämä se vasta hunningolla on ollutkin! Pitänee aloittaa Taavetin kuvio alusta.

Lukulistalla taas kerran: Colpon rasvanpolttoraamattu, Pavelin Enter the Kettlebell, Zhongxian Wun Vital Breath of Dao, David Grisaffin Firm and flatten your abs, ja taidanpa palata myös Bartramin Chisel your abs -matskuun. Venuton BFFM lukulistalla neljännen (?) kerran…
Miten ihminen voikin olla näin kovakalloinen, perusasioita saa kerrata moneen monituiseen kertaan? (Ihan helposti, vastais mun ukkoni tähän… )