VARPUN PIMPSTENIN POSSE TRIATHLON 2008 

No niin, hengissä selvittiin. Nousin aamulla jo ennen kuutta ja aloitin kahvakuulaosion ennen seitsemää. Kerron tässä raportissa myös syömiseni, koska tankkaukseni sujuivat ihan nappiin .Aamiaiseksi söin pirtelöksi muussattua raejuustoa, verkkomelonia, siemeniä, pähkinöitä, 1 rkl heraproteiinia sekä 1 g leusiinia ja 2 g beeta-alaniinia (mutuna).

10 minuuttia tempauksia/ 8 kg kuulalla

40 km pyöräilyä. Mukana oli kolmen vartin pullo maltodekstriinilitkua (2 rkl maltodekstriiniä, 1 rkl heraproteiinia, hyppynen steviosidia, jotta tunteetkin tietäisivät saavansa energiaa, noi mun mömmöt kun on totaalimaustamattomia ja litku maistuisi muuten pelkältä vedeltä), ja kolmen vartin pullo pelkkää vettä. 20 km jälkeen söin yhden banaanin, ja ihan loppuvaiheissa yhteensä 2 kuivattua aprikoosia.

Tässä välissä kävin kotona ja söin banaanin ja poikkesin veskissä.

10 km sauvakävelyä. Mukana kolmen vartin pullo maltodekstriinilitkua (hiukan laimeampaa, 1 1/2 rkl). Yhteensä 4 kuivattua aprikoosia.

Palautusjuomana pirtelö, jossa vettä, 1 dl heraproteiinia, 1 rkl maltodekstriiniä, 1,5 dl luonnonjukurttia, 4 tuoretta luumua, manteleita, 2 g leusiinia ja 2 g beeta-alaniinia.

Sauvakävelyosuuden aikana olin koko ajan lievällä epämukavuusalueella. Lihaksia alkoi väsyttää, ja painostavaksi kuumeneva sää vaikutti myös (+28°C). Ihan loppumatkasta mietin, eikö tää ikinä lopu. Mutta mitään dramaattista ei ollut missään vaiheessa, ja nyt on olo vain väsähtänyt.

Vauhtia en ollut edes yrittänyt optimoida, mulle oli pääasia että jaksan homman. Niinpä pysähdyin ja nousin pyörältä, kun join vettä jne. Ja onhan pyöränikin valittu muuta kuin vauhtia silmällä pitäen, pienipyöräisenä se ei pysty vauhdissa kilpailemaan.

Treenin kesto siirtymisineen ja taukoineen 5 h 30 min. Maxsyke 161 (87%), keskisyke 127 (69%), -4356 kcal .

LISÄYS: palarissa olisi saanut olla enemmän hiilareita. Huomasin jälkikäteen . Ja nyt ukkostaa ja sataa rankasti…