Tänään intuitioni kertoi, että aika on kypsä (eli ymmärrän jo asiasta tarpeeksi) räätälöidä itselleni optimaalinen hormonijoogaohjelma. Pohjana käytin Dinah Rodriguesin hormonijoogaterapiaa, mutta lisäilin sinne sopiviin väleihin muutaman liikkeen, joita pidän itselleni tärkeinä eri syistä (esimerkiksi Perhonen nivusten kireyden ja nivustaipeen lymfatukoksen vähentämiseen).

Sitten keskityin taas huolella ja tein harjoitusohjelman. Se kesti melkein tunnin, mukana oli aurinkotervehdys lämmittelyksi (kaksi kierrosta), 17 asanaa (joista osa useampivaiheisia) sekä rentoutumis- ja mielikuvaharjoitus.

Totta kai voisin noudattaa vain Rodriguesia, mutta olen luonnostani niin parantumaton yltiöindividualisti, että aina pitää soveltaa (aivan kuten ruokavaliossakin). Joka tapauksessa nyt on todella ihana olo. Tuntuu kuin kropan kaikki osat olisivat saaneet liikuntaa ja samalla myös hierontaa – samoin sisäelimet! Tarkkaan ottaen olo on sellainen kuin olisin ensin käynyt lenkillä, sitten saunonut ja sitten rentoutunut viileässä ja rauhallisessa lepohuoneessa. Minulle nimittäin oikeasti tuli kuumakin välillä, sen verran tehokasta tämä harjoitus on.

Mainokset