Luin Markon treenisuunnitelmaa, ja totesin, että sellaisen tarvitsen minäkin. Mun touhuni ovat ihan liikaa fiilispohjaisia, jotta saavuttaisin mitään millään saralla.

Vuosi 2009 meni miten meni. Kahvakuulatreenit ihan viturallaan, gigong satunnaista, hormonijooga käynnistymässä, enkä edes pyöräilyn kanssa edistynyt toivomallani tavalla. Patikointia ja sauvakävelyä tein suunnilleen sen verran kuin olin ajatellutkin. Ainoa, missä voin kiittää itseäni, on se että peruskuntoni ja terveyteni on hyvä. Ja mentaalipuolella pääsin piirun eteenpäin itseni kanssa.

Tavoitteeni kuntoilussa ovat tosin niin epäseksikkäitä, että kannattaneekohan edes kirjata … Kirjaan nyt kumminkin:

Tavoittelen erinomaista peruskuntoa sekä henkistä ja fyysistä kestävyyttä.

Huipputerveyttä, mitä se sitten lieneekään.

Mulle on aika herttaisen yhdentekevää, montako työntöä teen 16 kg kuulan kanssa (tällä hetkellä vasemmalla yhden ja oikealla 2, hahhhah), kunhan se määrä nyt hiukan kasvaisi. En edes kuvittele koskaan tempovani 24-kiloista, heilautukset riittävät. Ja vastikään luin Kukan tempaisevan jo 32-kiloisella. No kai maailmanmestarin pitääkin! En rupea kateelliseksi. Tavoitteeni kuulien kanssa on päästä säännölliseen treenirytmiin ja pitää yllä lihaskuntoa sekä ehkäistä ennalta osteoporoosia.

Tavoitteeni gigongin ja hormonijoogan kanssa on saada ne osaksi jokapäiväistä elämää.

Tavoitteeni pyöräilyn suhteen on tehdä mielenkiintoisia pyöräretkiä, esimerkiksi Skotlannin Whisky Trailille, Insel Rügenille, Bambergiin, Reinin varrelle jne. Treenillisenä tavoitteena on kestävyyden lisääminen. Pidempiä ja nopeatempoisempia pyöräilysessioita.

Patikointia ja sauvakävelyä harrastan kuten tähänkin asti, tilanteen ja fiiliksen mukaan. Tavoitteena on nauttia ulkonaolosta, napata happea ja D-vitamiinia.

Ulkonäölliset tavoitteet ovat ennallaan, tiimalasivyötärö tosin on kaukainen unelma vain. Mutta jos semmoisena köyhän miehen Modestynä tämän vuoden klaaraisi. Vähän likinäköisen ja luonteeltaan suurpiirteisen köyhän miehen … 😛

Mainokset