Testipäivä (huomenna menen polkupyörätestiin – toivottavasti selviää maksimisykkeeni siinä sivussa – ja loppupäivän kuljen taas treenikiellossa EKG-laitteen kanssa; niinpä teen tänään omat testaukseni):

1.

verenpaine ennen hormonijoogaa 161/86 (juuri kahvinjuonnin jälkeen)

Hormonijoogaharjoitus ihan sellaisena kuin se Rodriguesin mukaan tehdään, ilman modifiointeja, 40 min. (Paitsi lisukkeena leijona ja kasvojoogaa ja oma mentaaliharjoitus).  Tein kaikki harjoitteet, joita ei suositella korkeasta verenpaineesta kärsivälle … Älkää siis tehkö niin kuin minä teen, vaan niin kuin minä kirjoitan :D.

verenpaine hormonijoogan jälkeen 126/91 (ylapaine siis laskenut tuntuvasti, mutta alapaine noussut?)

2.

verenpaine ennen sauvakävelylenkkiä 146/91

Intervallisauvakävelyä, ei missään tapauksessa hiittiä, mutta vaihtelevalla tempolla. Metsälenkkini oli viimeviikkoisen myrskyn jäljiltä täynnä kaatuneita puita ja oksia. Hurjaa tuhoa! Mutta aurinko paistoi ja ilmassa väreili kevät.

treenin kesto 1 h 5 min

maksimisyke 148 (80%)

keskisyke 118 (63%)

kulutus 648 kcal

verenpaine lenkin jälkeen 118/91

3.

verenpaine ennen tiikeri-qigongia 135/89

Tiikeri-qigongia

verenpaine qigongin jälkeen ja ennen kuulatreeniä 152/86 (kiinnostavaa, aiemmin kun olen mitannut qigong on aina laskenut verenpainetta, nyt se siis nosti yläpainetta ja laski alapainetta)

Valitsin Kukan treeni-buffetista tämän treenin (Kukka on nimennyt treenejä, khröhmm, melko luovasti ;))

11 # Wo ist die Toilette, bitte?

lämmittelyä @ 8 kg

4 min Clean @ 16 kg (12 rpm)

Lepo 60 sek

4 min OALC @ 12 kg (10 rpm)

Lepo 60 sek

2 min OALC @ 12 kg (10 rpm)

2 min OALC @ 8 kg (10 rpm)

ravisteluja, pyörittelyjä

treenin kesto 18 min

maksimisyke 159 (85%)

keskisyke 133 (72 %)

kulutus 256 kcal

verenpaine kuulatreenin jälkeen 133/88.

Tietenkään yhden mittauskerran perusteella ei voi juurikaan arvioida jonkun treenilajin pitkäaikaisvaikutuksia verenpaineeseen. Mutta kunhan nyt mittailin :), saadakseni jotain tuntumaa.

Mainokset