Aamulla todella reipasta kävelyä (alennuin jopa hölkähtelemään kiireessäni ;)) 2 x 40 min.

Sen kunniaksi, että sain lääkäriltä tänään vapauttavan tuomion, tein kuntotestin kahvakuulilla. Vapauttava tuomio tarkoittaa sitä, että mulla ei ole pysyvästi noussut verenpaine, vaan taipumus verenpainepiikkeihin, jotka kuitenkin laskevat nopeasti. En siis tarvitse lääkitystä. MUTTA lekurin ohje oli: treenisyke pitää pysyä <140.

No siitä ilosta tein kuntotestin, ja opettelin samalla vahtimaan sykettäni (oon aiemmin ottanut ihan huolettomasti noi sykerajat, tulkinnut treenini intervallitreeneiksi, mutta tästedes intervallitreenit on no-no mulle).

WKC (kysykää Kukalta mikä on WKC) esitteli viikonlopun Coaches Certin aikana uuden kuulalla tehtävän ‘kuntotestin’. Soveltuu voiman ja kunnon mittaamiseen yksinkertaisella tavalla:

Tehtävät suoritukset (kaikki 1 käden ja 1 kuulalla)

1 # 6 Min Cleans (max pace 20 rpm)

Rest 5 min

@12 kg 17 rpm

153

2 # 6 Min Long Cycle Press (max pace 10 rpm)

Rest 5 min

@12 kg 10 rpm

90

3 # 6 Min Jerks (Max Pace 20 rpm)

Rest 5 Min

@ 8 kg 18/18, 15/15, 10/8

84

olkapääni ei tykkää tästä … siksi rauhallinen tahti

4 # 6 Min 1/2 Snatch (Max pace 18 rpm) (eli tempauksen alaslasku rinnallevedon kautta)

Rest 5 Min

@ 8 kg

90

5 # 6 Min Push Press (Max Pace 20 rpm)

@ 8 kg

88

TULOS 505

onnekseni en vertaa tuloksiani muiden tuloksiin, vaan ajattelin toistaa tämän taas jossakin vaiheessa :), ja verrata itseeni.

treenin kesto piti olla 50 min. (mulla meni kyllä hiukan kauemmin, laskut pettäneet jossakin kohtaa?)

maksimisyke 149 (80%), keskisyke 116 (62%) 493 kcal.

Lisätietoja testistä Kukan blogista

Myöhemmin hormoni- ja kasvojoogaa. Karttelen yhä niitä hengityksenpidätyksiä – ainakin toistaiseksi.

Mutta kylläpä elämä on kivaa, kun saa luvan kanssa treenata. Minusta on pieni hinta se, että joudun vahtimaan sykealueita!

Mainokset