Sain käsiini erään maailmanlaajuisen konsernin koulutusmateriaalia, jossa opastetaan henkilökuntaa terveisiin elämäntapoihin. Pääohje kuului:

Ravitsemuksen tarkoitus on turvata tasainen energiansaanti koko päivän ajan. Syö aina aamiainen. Syö matalan glykeemisen indeksin välipaloja 2-3 tunnin välein. Syö tasapainoinen ateria joka neljän tunnin välein. Minimoi yksinkertaisten sokereitten syöti. Juo vettä runsaasti, minimoi kahvin ja alkoholin kulutus.

Muuten ihan ok ohje, mutta en tajua mihin noita välipaloja tarvitaan, jos joka tapauksessa neljän tunnin välein syödään?

MUTTA sitten seuraakin mielenkiintoisia juttuja, joissa ”teoriaa sovelletaan käytäntöön”.

Näillä ohjeilla konsernin työntekijöistä tulee energisiä atleetteja (se on tavoite tällä sisäisellä koulutuksella). :

Hyviä välipaloja ovat esimerkiksi perunalastut.

Juokaa aina vain Pepsi Maxia tai Coca Cola Zeroa.

Pizza on täydellistä ruokaa, koska siinä on tasapainoisesti kaikkia makroravinteita.

Mainokset