Jatkan eilisellä lihaskiputeemalla. Pitkien pyörä- ja patikkatreenien sekä uudenlaisten painoharjoittelutreenien jälkeen olen tehnyt tuttavuutta lihasrasituskipujen kanssa, ja huomannut että ne selättää aika helposti.

Minulla on tietenkin klassista TIIKERIBALSAMIA (joka ei sisällä tiikeriä vaikka Suomi24 -palstalla niin esitetäänkin :D), ihan oikeaoppisesti Aasiasta ostettuna (tosin Hongkongin lentokentältä, ei sen romanttisemmasta kohteesta). Sen hyviä puolia on, että se on halpaa ja se toimii, ainakin jossakin määrin. Jotenkin tykkään siitä talvella enemmän, sillä on lämmittävä vaikutus. Huono puoli on, että se sotkee vaatteita jollei ole tarkka.

Toinen Aasiasta ostettu on HOE HIN STRAIN RELIEF, joka on nestemäinen. Sitä tiputetaan pari kolme tippaa kipeimpään kohtaan ja hierotaan kevyesti. Se lämmittää voimakkaasti ja vilkastuttaa verenkiertoa.Sen huono puoli on voimakas haju, joka ei välttämättä miellytä kanssaihmisiä, vaikkei paha olekaan.

Erilaiset ARNIKKIVOITEET olen havainnut hyviksi. Olen ostanut niitä esimerkiksi Kroatiasta torikauppiaalta (toimi hyvin), ja nyt viimeksi olen käyttänyt ATROGELIA, joka on huippuhyvä tuote (toki aika tavalla kalliimpikin kuin kroatialaiselta torikauppiaalta ostettu :)).

Juhannuksena patikoidessamme lihakseni kipeytyivät hyvin vähän, ja sekin vähä katosi parilla Atrogel-sivelyllä.

