Syö potkua seksielämään – 15 parasta ruokaa

1. Kaakao ja suklaa

Tutkimusten mukaan naiset, jotka nauttivat päivittäin suklaata, saavat helpommin orgasmin kuin suklaata syömättömät.

2. Kala

Hyvin toimiva verenkierto on Real Beautyn mukaan unohtumattoman orgasmin edellytys. Lohen ja muiden rasvaisten kalojen sisältämät öljyt ovat erinomaisen tärkeitä sydämen ja verenkierron kannalta.

3. Vanilja

Tutkimusten mukaan sekä miehet että naiset pitävät vaniljan tuoksua aisteja kiihottavana.

4. Selleri

Sellerin järsiminen ei ehkä vaikuta järin seksikkäältä, mutta seuraukset ovat sitäkin suotuisampia. Selleri saa elimistön erittämään feromoneja, tuoksuaineita jotka kiihottavat vastakkaista sukupuolta ja innostavat seksiin.

5. Banaani

Banaanin B-vitamiinit nostavat elimistön testosteronitasoa. Alhainen testosteronitaso laskee sekä miesten että naisten sukupuoliviettiä.

6. Osterit

Osterit kuuluivat jo Casanovan lautaselle. Näissä nilviäisissä on runsaasti sinkkiä, joka auttaa säätelemään hormonitoimintaa ja lisää elimistön testosteronitasoa.

7. Parsa

Parsa on loistava E-vitamiinin lähde. Sitä tarvitaan, että elimistö pystyy valmistamaan sukupuolihormoneja.

8. Punajuuri

Real Beautyn mukaan punajuurimehu voi pidentää seksisuorituksen kestoa jopa 16 prosenttia. Salaisuus piilee punajuuren sisältämässä typpioksidissa, joka laajentaa verisuonia ja laskee verenpainetta. Tämän ansiosta veri kiertää paremmin naisten sukupuolielimissä, mikä lisää niiden tuntoherkkyyttä. Miehillä se taas tehostaa erektiota.

9. Jyvät ja siemenet

Jos ajatus punajuurimehun hörppimisestä ei innosta, kannattaa kokeilla ruokia jotka sisältävät arginiinia. Arginiini on aminohappo, joka muuttuu elimistössä typpioksidiksi. Arginiinia saa esimerkiksi pähkinöistä, auringonkukansiemenistä ja kurpitsansiemenistä.

10. Mantelit

Manteleiden sisältämä magnesium auttaa hillitsemään stressiä ja masennusta, jotka tunnetusti syövät myös seksihaluja. Myös mantelin on osoitettu kohottavan elimistön testosteronitasoa.

11. Cayenne- ja chilipippuri

Nämä tuliset mausteet sisältävät kapsaisiinia, joka tehostaa verenkiertoa, stimuloi hermoja ja saa elimistön erittämään mielihyvähormoneja eli endorfiineja.

12. Liha

Proteiini tehostaa dopamiinin ja norepinefriinin eritystä. Nämä aivoissa toimivat välittäjäaineet lisäävät seksuaalista halukkuutta ja parantavat nautintoa. Real Beauty suosittelee valitsemaan lautaselle vähärasvaista kalkkunaa, kanaa tai nautaa.

13. Kananmunat

Hedelmällisyyden symbolinakin pidetty kananmuna sisältää B-vitamiinia, mikä hillitsee stressiä ja lisää seksuaalista halukkuutta.

14. Avokado

Avokadon ulkomuoto voi tuoda mieleen erään tietyn miesruumiin yksityiskohdan. Atsteekit kutsuivatkin avokadopuita kivespuiksi. Avokadosta on hyötyä myös sisäisesti nautittuna: sen sisältämät monityydyttymättömät rasvat ja sinkki voivat parantaa verenkiertoa ja lisätä sukupuolihormonien tuotantoa.

15. Oliiviöljy

Sydänystävällinen ruokavalio hellii myös kehon muita osia. Sen vuoksi Real Beauty kehottaa suosimaan välimerellistä ruokavaliota, jossa nautitaan paljon kalaa, kokojyväviljaa ja vihanneksia sekä oliiviöljyä. Tämän dieetin suositeltavuudesta kertonee myös se, että eräiden tutkimusten mukaan kreikkalaiset harrastavat enemmän seksiä kuin muut kansakunnat.

 

Ruoanlaitto ja syöminen on aistillista.