Olemme Juhanin (K3 Fitness) kanssa aloittamassa kiinnostavan treenikokeilun, joten sopivaan saumaan osui Juhanin oma postaus Innoittajista.

Tällä hetkellä olen enempi henkisesti fit kuin fyysisesti. Olen ihan tolkuttoman innostunut kaikista niistä duuneista, joita kirjoituspöydälläni (ja lattialla ja hyllyillä ja pinoissa ja keoissa…) on parhaillaan.

Innoittajiani ovat menneisyyden suuret sielut: Hyllyssä odottaa Hippokrates tarkempaa perehtymistä, ja tänä viikonlopuna innoitusta minulle antoivat Hildegard ja intiaanit.

Lauantaina tutustuin Bingenissä Hildegard Bingeniläisen muistolle omistettuun museoon, jossa käytiin läpi hänen elämäänsä ja elämäntyötään. Hildegardin ristiriitainen ja monitahoinen persoonallisuus jaksaa kiinnostaa minua. Valitettavasti Hildegarten (museon yhteydessä oleva puutarha) oli vielä talviteloilla. Onneksi kirjahyllyssäni on tietoa Hildegardin yrttiparannustaidosta. Hildegardin näyt olen taipuvainen selittämään ohimolohkoepilepsialla enkä migreenillä, mutta minähän en ole katolinen mystikko, vaan agnostikko…

Eilisen päivän luin Porter Shimerin kirjaa Healing Secrets of the Native Americans – Herbs, Remedies and Practices that Restore the Body, Refresh the Mind and Rebuild the Spirit. Sen kanssa limittäin olen viikon ajan lukenut Tony Hillermanin navajo-dekkareita. Hyvin inspiroivia nekin!

Innoittaja voi myös olla paikka: kuten minulle Afrikka. Kohta taas lähden rokotuksen ottoon, kun pitää olla kaikki lavantaudit ja toukkarutot rokotettuna ennen toukokuista seikkailua. Afrikassa kiehtovat monet asiat: värimaailma, villi luonto, ihmiset jotka elävät hitaampaa aikaa…

Fyysisiä innoittajiani ovat ihmiset, jotka vielä vanhoina ovat henkisesti ja fyysisesti voimakkaita. 70-vuotiaat rautaa nostavat mummut, alpeilla patikoivat teräsvaarit … Lisäksi minua innoittavat kaikki ne kertomukset ihmisistä, jotka eivät alistu pyörätuolin tai proteesin tai sokeuden uhreiksi, vaan toteuttavat haaveitaan vammoistaan huolimatta.Oma lymfasairauteni on todellakin pikkuperunoita niitten tarinoitten rinnalla.

Käänteisenä motivoijana toimii aina yhtä tehokkaasti tämä Rammsteinin video Keine Lust …

 

Aiempia postauksiani aiheesta:

Esikuvia 1: Wu Mei Ling