heart_brain

Vuonna 2010 ilmestyivät kirjani Laihdu! Herkutellen ja pysyvästi (yhdessä Kikka Lehtosen kanssa) sekä Hormoniharmoniaa ruokavalion ja joogan keinoin (yhdessä Anja Huovisen kanssa). Molemmat ovat omia suosikkejani, ja niitä ovat lukijat kiittäneet, mutta kumpikaan ei ole mikään myyntimenestys. Kuten yksi ystäväni vastikään sanoi: ”Vahinko, ettet osaa kirjoittaa paskaa!”😛

Vuosi 2010 oli myös se vuosi, jolloin kokeilin absoluuttista sokerittomuutta. Siis kyse oli lisätystä sokerista. Absolutismi ei onnistunut, mutta aikamoinen pidättäytyminen kyllä.

Blogissani pöhistiin ja päristeltiin  mm. seuraavista asioista:

Luonnollisen absolutismin puolustuspuhe

”Tiukasti ottaen SOKERITTOMUUS tarkoittaisi tietysti pelkän rasvan syömistä. Proteiinitkin muuttuvat pieneltä osin elimistössä sokeriksi. Terve järki jo kertoo, että sellaisen tavoittelu olisi sukua esimerkiksi valonsyöjille, jotka uskovat saavansa ilmasta kaiken tarvitsemansa energian.

Olen hyvin laajasti perehtynyt ravitsemuskirjallisuuteen. Loppujen lopuksi allekirjoitan vain yhden kattavan määritelmän: “Ihminen on kautta historiansa sopeutunut mitä erilaisempiin ruokavalioihin ja pärjännyt niillä ihan hyvin. Vain nykyinen länsimainen ruokavalio ei näytä kuuluvan niihin”. (Lähteinä Weston A. Price ja Michael Pollan)”

Putkiaivoisen fossiilin marmatusta

”Olen aina ollut huono “sekakäyttäjä”. Olen monesti huomannut olevani täysi fossiili, esimerkiksi tilanteissa, joissa kommunikoin ihmisten kanssa. Keskityn aina siihen ihmiseen, jonka kanssa kommunikoin, oli väline mikä hyvänsä. Itse pidän hyvin loukkaavana käytöksenä sellaista, että samaan aikaan puhuu kännykkään, mesettää ja kirjoittelee sähköposteja ja ehkä katsoo televisiota. Vähemmälläkin tajuaa, ettei toista ihmistä kiinnosta juttusi pätkääkään. Mutta olen huomannut, etteivä toiset jaa käsitystäni. Kyseessähän on ihan normaalina pidetty käytös. Kaikkihan niin tekevät. No, minä en aio edes opetella. Ajatuksiani hajottaa jo ihan tarpeeksi kaikenlainen nettiroikkuminen. Vaikka teenkin sitä erillään muitten vimpaimien käytöstä.”

Räätälöity hormonijooga

Olin unohtanut jo osan tästäkin. Hyvin terveellistä lukea omia vanhoja kirjoituksiaan. En edes muista, miten joogaliike perhonen tehdään…:/

Nothing for sissies (or pussies)

Vuonna 2010 kirjoitimme Kukan kanssa Maanantaisotureita, ja Kukka valmensi minua. ”Säädyllisyys estää minua kertomasta, minne valmentajani, tuo iki-ihana Blümchen, käski mun tunkea 8 kg dildokuulan. Käytin sitä kuitenkin esileikkiin.”

Hölkkääjät saavat enemmän seksiä

Kokeile: tee googlehaku sanoilla ”seksikäs varpu”… Kuulin eilen😛

Fatima tanssii PMS:n pois

”Olen viime päivät potenut taas niitä hillittömän turvotuksen päiviä, jolloin monet naiset ovat turvotuksen lisäksi ärrinmurrin. Lisäksi täällä on järkyttävä helleaalto, joka ei yhtään paranna olotilaani. kun lämpötila nousee yli 30°C, olen jokseenkin toimintakyvytön … ja viikonlopuksi luvattiin +36°C. Hilfe!

Eilen tajusin, että parasta mitä kropalleni voin tehdä on kaivaa taas Fatima-asu koipallojen joukosta (käyttääkö joku muuten koipalloja vielä?) ja tanssia. Minulla on viitisen CD:llistä napatanssimusiikkia, mutta ykkössuosikki on aina vain tunisialainen darbouka-CD.

Ehdottomasti tieteellisen luotettavasta tietotoimistosta (google+internet) löysin bloggaajan, joka on “nainen, vanha, ei-kuuluisa ja naimisissa” (siis vahvaa asiantuntija-ainesta), hän kirjoittaa tästä aiheesta… ”