Jos sä oot liian laiha, sit sua paleltaa aina. jos et sä mitää paina, vie tuuli sut mukanaan aina. Saa olla pikkasen matskuu…

(JukkaPoika, Pläski)

 

Olen nyt kolme viikkoa noudattanut Johannan laatimaa treeniohjelmaa, ja mainiolta tuntuu! Ensimmäisen ohjelman tarkoitus on kasvattaa peruskuntoa. Aivan viime vuosina kun tuo painoharjoitteluni on ollut satunnaista ja suunnittelematonta – siis tehotonta. Kaikki voimani menivät stressin ja unihäiriöitten selättämiseen. Vaikka kuinka muuten elän, kuten kirjoissani neuvon, stressillä ja unihäiriöillä on valta ja voima sabotoida kaikki terveyspyrkimykset (niistä lisää myöhemmin).

Treeniohjelma tuntui heti alkuun omalta ja hyvältä. Oikeastaan hämmästyttävän rennolta. Tarkoitan tällä sitä, että vaikka itse kiertoharjoitteluna toteutettu kotitreeni on riittävän rankka saadakseen aikaan kunnon hien ja hiukkasen lihaskrapulaakin, siinä on vain 2 lenkkiä ja  2 kotitreeniä viikossa, yhteensä 3-4 tuntia.

Ei minulle mitään voimakasta lihaskipua ole tullut, vaan lihastunnetta että edellispäivänä on oikeasti tehty jotain. Kokonaisuudessaan ihmettelin, miten vähällä treenaamisella jo tuloksia tulee. Kai minunkin alitajunnassani kummittelevat somen hehkutukset monen tunnin jokapäiväisistä treeneistä. Paitsi ettei minulla olisi sellaiseen aikaa, ei minulla olisi kiinnostustakaan (korvien välin kehittämiseen kun tarvitsen aikaa vielä fyysisiä treenejä enemmän).

Pyysin jo tänään viikkoraportissa lisää, ja sain ”luvan” ja ohjeet kolmeen kotitreeniin viikossa.

Tulokset alkoivat näkyä heti: voimat kasvavat pikkuhiljaa, ja armas siippani jo alkoi kutsua minua Pulkannaruksi. Ihan vakavasti häntä ei kannata ottaa, hänellähän on lentävinä lauseina ”alle satakiloiset punnitaan neuvolassa”  (koskee siis häntä itseään, ei minua, irvileuoille tiedoksi!) ja ”kohtahan sitä voidaan kulkea ovistakin saranapuolelta” (viitaten meihin molempiin – ei pelkoa! lat. huom.).  Mutta kyllä hän siten ihan tosissaan väitti mummon mahanseudun kutistuneen. Vyö väittää samaa.

oatmealraisin

Lähde mukaan seuraamaan projektia! Otan mielelläni vastaan blogini kommenttiosioon linkkejä ja vinkkejä.

 

____________________________________________

Projekti 60+FIT kestää puoli vuotta 1.7.-31.12.2016.

Personal trainerinani toimii PT ja fysioterapeutti Johanna Mäkelä

Kuntokompassi Personal Training Studio

johanna

 

 

 

 

 

 

Tuotesponsorit (sponssiehdotuksia voi laittaa sähköpostilla varpu (at) varputavi.com):

Terttu Lilja Oy

vogel-logo-1000environ300px